Voelt U Zich Ook Machteloos Als Het Internet Niet Meer Werkt?

U kent dit zekere gevoel van machteloosheid, wanneer op kantoor of in het huishouden technisch plotseling niets werkt? Dan behoor je misschien tot de ongeveer één miljoen telecomklanten, die recentelijk geen telefoon en internet meer hadden. Gelukkig heb je tegenwoordig diverse internet abonnementen die je helpen om een stabiele internetverbinding te realiseren.

De oorzaak was een hackeraanval die een groot aantal klantenrouters van een bepaald apparaattype tijdelijk heeft afgesloten. De klanten hadden eerder geen fouten gemaakt bij het instellen van de hardware. Op dat moment besloten mensen om direct te beginnen met alles in 1 provider vergelijken omdat ze behoefte hadden aan een andere dienstverlener.

We Zijn Tegenwoordig Steeds Afhankelijker Van Internet

Dergelijke incidenten benadrukken hoe afhankelijk we vandaag zijn op de interfaces van moderne technologie die soepel werken. Maar natuurlijk zijn er ook de kleine verstoringen die alleen individuele huishoudens of een beheersbare clientèle dag na dag treffen. De risico’s beginnen met conversieproblemen in de context van een verandering van provider. En ze stoppen niet wanneer een toevoerlijn wordt beschadigd tijdens bouwwerkzaamheden ter plaatse.

Wat Kun Je Doen Als Je Zonder Internet Zit En Kun Je Een Schadeclaim Krijgen?

In alle gevallen zit de klant zonder internettoegang op het computerscherm en is de lijn voor de vaste telefoon natuurlijk nog steeds dood. Al snel vraagt men zich af: wat is de downtime eigenlijk? Krijg ik de betaalde basisgelden vergoed zonder vergoeding? Heb ik misschien zelfs recht op schadevergoeding?

Internet- en telefoonproviders horen dergelijke vragen natuurlijk niet graag. Bijgevolg is er een groot gevaar dat men ontwijkende antwoorden krijgt wanneer u de klanthotline belt. Kijkend naar de kleine lettertjes van veel aanbieders, kun je toch alleen maar wanhopen.